Vaikuttaminen ja manipulointi
Parvinen, Petri; Pyykkö, ManneTuotetiedot
Nimeke: | Vaikuttaminen ja manipulointi | ||
Tekijät: | Parvinen, Petri (Kirjoittaja) Pyykkö, Manne (Kirjoittaja) |
||
Tuotetunnus: | 9789522918505 | ||
Tuotemuoto: | Kovakantinen kirja | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 1-3 arkipäivää | ||
Ilmestymispäivä: | 2.1.2020 | ||
Hinta: | 19,90 € (18,09 € alv 0 %) | ||
|
|||
Kansikuva: | Lataa painokelpoinen kansikuva |
Kustantaja: | Docendo |
Julkaisuvuosi: | 2020 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 255 |
Tuoteryhmät: | Talous Yhteiskunta |
Kirjastoluokka: | 30.13 Sosiaalipsykologia |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | vaikuttaminen, manipulaatio (psykologia), suostuttelu, painostus, ryhmäpaine, sosiaalinen vuorovaikutus, psykologia |
Avainsanat: | manipulaatio, painostus, psykologia, ryhmäpaine, sosiaalinen vuorovaikutus, suostuttelu, vaikuttaminen, manipulaatio (psykologia) |
Muut formaatit tai variantit
E-kirja, 2020 EPUB |
4,95 €
|
Vaikuttamisessa kiteytyy paljon elämästä. Käytä kirjan oppeja mahdollisuuksiesi parantamiseen ja hyvien asioiden edistämiseen. Kiehtovuudessaan vaikuttamisen arvoitus on lähellä elämän arvoitusta.
Miten minuun vaikutetaan? Miten myyn omat ideani? Mikä on vaikuttamisen kielioppi? Vastaamme näihin kysymyksiin paitsi psykologisen tiedon myös arkielämän esimerkkien kautta.
Kirjan tavoitteena on auttaa meitä kaikkia saamaan ”lamppu syttymään” keskustelukumppanin päässä. Ja vastaavasti: miten osaisimme pitää varamme erilaisten mielikuvien manipuloijien ja jymäyttäjien kanssa?
On lähes mahdotonta olla koko ajan kommunikoimatta jollakin tavalla. Osa toivoisi osaavansa olla hiljaa, osa taas ei saa suutaan auki tai kärsii ujoudestaan. Joskus taas hiljaisuus on väkevintä vaikuttamista. Vaikuttaminen ei siis tapahdu jossain tuolla, vaan elämme ja hengitämme vaikuttamista kohdusta hautaan.
Lasten kasvatus, parisuhteet, kerta- ja kestokulutushyödykkeiden hankkiminen, työelämä, ympäristöasiat, bisnekset - niissä on kaikissa kyse suhteista ja siten myös vaikuttamisesta. Kaiken keskellä on paradoksi: kukaan ei tykkää, että hänelle myydään, mutta kaikki rakastavat ostaa.
Nyrjäytämme aivoja tutkimustiedolla, viettelevillä viitekehyksillä ja elävillä esimerkeillä. Pelisilmä paranee. Kyse on pienistä mutta vaikuttavista arjen sävyistä, joita ei usein kiireen keskellä tule ajatelleeksi.
Professori Petri Parvinen on ihmisten ja yritysten väliseen suhdetoimintaan erikoistunut tutkija ja opettaja, joka on auttanut suurta määrää suomalaisia kohottamaan vuorovaikutusosaamisen kansainväliselle tasolle. Parvinen rakastaa opettamista ja muun muassa tuottaa verkkokursseja, luennoi lukioissa ja valmentaa yrityksiä. Hänen tutkimustyönsä keskittyy vuorovaikutukseen digitaalisissa ympäristöissä ja myyntitilanteissa.
Manne Pyykkö on (maallistunut) psykologi, joka on erikoistunut vaikuttamiseen. Pyykkö on tehnyt töitä B2B-myyjien kanssa yli 20 vuotta - ja yrittäjänä myös aina itse myynyt. Kantavana teemana vuosien varrella on ollut menetelmäavusteinen yksilövalmennus, jossa käännetään osallistujien ainutkertaisuutta käytännön kilpailueduksi. Ajan aatteen mukaisesti tätä tehdään pääsääntöisesti verkon välityksellä.
Miten minuun vaikutetaan? Miten myyn omat ideani? Mikä on vaikuttamisen kielioppi? Vastaamme näihin kysymyksiin paitsi psykologisen tiedon myös arkielämän esimerkkien kautta.
Kirjan tavoitteena on auttaa meitä kaikkia saamaan ”lamppu syttymään” keskustelukumppanin päässä. Ja vastaavasti: miten osaisimme pitää varamme erilaisten mielikuvien manipuloijien ja jymäyttäjien kanssa?
On lähes mahdotonta olla koko ajan kommunikoimatta jollakin tavalla. Osa toivoisi osaavansa olla hiljaa, osa taas ei saa suutaan auki tai kärsii ujoudestaan. Joskus taas hiljaisuus on väkevintä vaikuttamista. Vaikuttaminen ei siis tapahdu jossain tuolla, vaan elämme ja hengitämme vaikuttamista kohdusta hautaan.
Lasten kasvatus, parisuhteet, kerta- ja kestokulutushyödykkeiden hankkiminen, työelämä, ympäristöasiat, bisnekset - niissä on kaikissa kyse suhteista ja siten myös vaikuttamisesta. Kaiken keskellä on paradoksi: kukaan ei tykkää, että hänelle myydään, mutta kaikki rakastavat ostaa.
Nyrjäytämme aivoja tutkimustiedolla, viettelevillä viitekehyksillä ja elävillä esimerkeillä. Pelisilmä paranee. Kyse on pienistä mutta vaikuttavista arjen sävyistä, joita ei usein kiireen keskellä tule ajatelleeksi.
Professori Petri Parvinen on ihmisten ja yritysten väliseen suhdetoimintaan erikoistunut tutkija ja opettaja, joka on auttanut suurta määrää suomalaisia kohottamaan vuorovaikutusosaamisen kansainväliselle tasolle. Parvinen rakastaa opettamista ja muun muassa tuottaa verkkokursseja, luennoi lukioissa ja valmentaa yrityksiä. Hänen tutkimustyönsä keskittyy vuorovaikutukseen digitaalisissa ympäristöissä ja myyntitilanteissa.
Manne Pyykkö on (maallistunut) psykologi, joka on erikoistunut vaikuttamiseen. Pyykkö on tehnyt töitä B2B-myyjien kanssa yli 20 vuotta - ja yrittäjänä myös aina itse myynyt. Kantavana teemana vuosien varrella on ollut menetelmäavusteinen yksilövalmennus, jossa käännetään osallistujien ainutkertaisuutta käytännön kilpailueduksi. Ajan aatteen mukaisesti tätä tehdään pääsääntöisesti verkon välityksellä.