Taistelu internetistä - Microsoftin, Applen ja Googlen digisodat

Arthur, Charles
Nimeke: Taistelu internetistä - Microsoftin, Applen ja Googlen digisodat
Alkuteos: Digital Wars: Apple, Google, Microsoft and the Battle for the Internet
Tekijät: Arthur, Charles (Kirjoittaja)
Sarkkinen, Eero (Kääntäjä)
Tuotetunnus: 9789525912869
Tuotemuoto: E-kirja, EPUB
Saatavuus: Heti ladattavissa
Ilmestymispäivä: 1.9.2014
Hinta: 9,90 € (9,00 € alv 0 %)

Kansikuva: Lataa painokelpoinen kansikuva
Alkuteos: Digital Wars: Apple, Google, Microsoft and the Battle for the Internet
Kustantaja: Docendo
Julkaisuvuosi: 2014
Kieli: suomi
Tiedostoformaatti: EPUB
Suojaustapa: Vesileima
Tuoteryhmät: eKirjat
Kirjastoluokka: 61.72 Internet. Intranet. Ekstranet
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: tietotekniikkayritykset, tietoliikenneverkot, menestyminen, tieto- ja viestintätekniikka-ala, yritykset, kilpailu (talous), digitaalitekniikka, palvelut, hakupalvelut, sovellusohjelmat, musiikki, älypuhelimet, taulutietokoneet, Internet
Avainsanat: Internet, digitaalitekniikka, hakupalvelut, kilpailu (toiminta), menestyminen, musiikki, palvelut, sovellusohjelmat, taulutietokoneet, tieto- ja viestintätekniikka-ala, tietoliikenneverkot, tietotekniikkayritykset, verkostoituminen, yritykset, älypuhelimet
Kun kamppailu internetin herruudesta alkoi vuoden 1998 lopulla, Applen markkina-arvo oli 4,2 miljardia euroa, Microsoftin yli 260 miljardia euroa ja Googlen reilut 7,5 miljoonaa euroa. Alkuvuodesta 2012 Applen arvoksi laskettiin liki 350 miljardia euroa, mikä on enemmän kuin Microsoftin 195 miljardin ja Googlen vajaat 150 miljardin euron markkina-arvot yhteenlaskettuna.

Arvostettu brittiläinen teknologiatoimittaja Charles Arthur kertoo, miten 2000-luvun kolme maailman tärkeintä yritystä kasvoi Piilaakson autotalleista digitaalisen maailman valtiaiksi ja missä ne onnistuivat ja missä eivät.

Kolmikosta jokaisella on ollut oma strategiansa. Apple panostaa muotoiluun ja laitteiden ja ohjelmistojen saumattomaan liittoon, Microsoftin voima on sen ohjelmistomonopolissa, kun Google taas pyrkii olemaan vikkelä ja tehokas. Kaikkien menestyksen taustalla on kuitenkin aina ollut kyky sopeutua nopeasti muuttuviin markkinoihin.

Charles Arthur selvittää kirjassaan mm. seuraavia asioita:

- miten Google peittosi Microsoftin hakukonekilvassa
- miten Apple valloitti musiikkisoitinmarkkinat ja miten sama on tapahtumassa taulutietokoneissa
- miten Apple sai yliotteen älypuhelimissa
- Android-puhelimien noususta
- miten Microsoft kompuroi älypuhelinmarkkinoilla.

Charles Arthur on brittiläisen Guardian-lehden teknologiatoimittaja. Hän on myös suosittu esitelmöitsijä alan konferensseissa ja luettu teknologiabloggaaja (charlesarthur.com ja www.guardian.co.uk/media/organgrinder).


Katso myös