Taistelu internetistä - Microsoftin, Applen ja Googlen digisodat
Arthur, CharlesTuotetiedot
Nimeke: | Taistelu internetistä - Microsoftin, Applen ja Googlen digisodat | ||
Alkuteos: | Digital Wars: Apple, Google, Microsoft and the Battle for the Internet | ||
Tekijät: | Arthur, Charles (Kirjoittaja) Sarkkinen, Eero (Kääntäjä) |
||
Tuotetunnus: | 9789525912869 | ||
Tuotemuoto: | E-kirja, EPUB | ||
Saatavuus: | Heti ladattavissa | ||
Ilmestymispäivä: | 1.9.2014 | ||
Hinta: | 9,90 € 4,95 € (4,50 € alv 0 %) Alin 30 pv hinta ennen kampanjaa 9,90 € |
||
|
|||
Kansikuva: | Lataa painokelpoinen kansikuva |
Alkuteos: | Digital Wars: Apple, Google, Microsoft and the Battle for the Internet |
Kustantaja: | Docendo |
Julkaisuvuosi: | 2014 |
Kieli: | suomi |
Tiedostoformaatti: | EPUB |
Suojaustapa: | Vesileima |
Tuoteryhmät: | eKirjat |
Kirjastoluokka: | 61.72 Internet. Intranet. Ekstranet |
Avainsanat: | Internet, digitaalitekniikka, hakupalvelut, kilpailu (toiminta), menestyminen, musiikki, palvelut, sovellusohjelmat, taulutietokoneet, tieto- ja viestintätekniikka-ala, tietoliikenneverkot, tietotekniikkayritykset, verkostoituminen, yritykset, älypuhelimet |
Kun kamppailu internetin herruudesta alkoi vuoden 1998 lopulla, Applen markkina-arvo oli 4,2 miljardia euroa, Microsoftin yli 260 miljardia euroa ja Googlen reilut 7,5 miljoonaa euroa. Alkuvuodesta 2012 Applen arvoksi laskettiin liki 350 miljardia euroa, mikä on enemmän kuin Microsoftin 195 miljardin ja Googlen vajaat 150 miljardin euron markkina-arvot yhteenlaskettuna.
Arvostettu brittiläinen teknologiatoimittaja Charles Arthur kertoo, miten 2000-luvun kolme maailman tärkeintä yritystä kasvoi Piilaakson autotalleista digitaalisen maailman valtiaiksi ja missä ne onnistuivat ja missä eivät.
Kolmikosta jokaisella on ollut oma strategiansa. Apple panostaa muotoiluun ja laitteiden ja ohjelmistojen saumattomaan liittoon, Microsoftin voima on sen ohjelmistomonopolissa, kun Google taas pyrkii olemaan vikkelä ja tehokas. Kaikkien menestyksen taustalla on kuitenkin aina ollut kyky sopeutua nopeasti muuttuviin markkinoihin.
Charles Arthur selvittää kirjassaan mm. seuraavia asioita:
- miten Google peittosi Microsoftin hakukonekilvassa
- miten Apple valloitti musiikkisoitinmarkkinat ja miten sama on tapahtumassa taulutietokoneissa
- miten Apple sai yliotteen älypuhelimissa
- Android-puhelimien noususta
- miten Microsoft kompuroi älypuhelinmarkkinoilla.
Charles Arthur on brittiläisen Guardian-lehden teknologiatoimittaja. Hän on myös suosittu esitelmöitsijä alan konferensseissa ja luettu teknologiabloggaaja (charlesarthur.com ja www.guardian.co.uk/media/organgrinder).
Arvostettu brittiläinen teknologiatoimittaja Charles Arthur kertoo, miten 2000-luvun kolme maailman tärkeintä yritystä kasvoi Piilaakson autotalleista digitaalisen maailman valtiaiksi ja missä ne onnistuivat ja missä eivät.
Kolmikosta jokaisella on ollut oma strategiansa. Apple panostaa muotoiluun ja laitteiden ja ohjelmistojen saumattomaan liittoon, Microsoftin voima on sen ohjelmistomonopolissa, kun Google taas pyrkii olemaan vikkelä ja tehokas. Kaikkien menestyksen taustalla on kuitenkin aina ollut kyky sopeutua nopeasti muuttuviin markkinoihin.
Charles Arthur selvittää kirjassaan mm. seuraavia asioita:
- miten Google peittosi Microsoftin hakukonekilvassa
- miten Apple valloitti musiikkisoitinmarkkinat ja miten sama on tapahtumassa taulutietokoneissa
- miten Apple sai yliotteen älypuhelimissa
- Android-puhelimien noususta
- miten Microsoft kompuroi älypuhelinmarkkinoilla.
Charles Arthur on brittiläisen Guardian-lehden teknologiatoimittaja. Hän on myös suosittu esitelmöitsijä alan konferensseissa ja luettu teknologiabloggaaja (charlesarthur.com ja www.guardian.co.uk/media/organgrinder).