Loppuunmyyty! — Musiikkibisneksen muutoksen virrassa 2000-2020

Holm, Taija
Nimeke: Loppuunmyyty! — Musiikkibisneksen muutoksen virrassa 2000-2020
Tekijät: Holm, Taija (Kirjoittaja)
Verona, Maruska (Lukija)
Tuotetunnus: 9789523820531
Tuotemuoto: Äänikirja
Saatavuus: Heti ladattavissa
Ilmestymispäivä: 30.4.2021
Hinta: 12,90 € 6,45 € (5,86 € alv 0 %)

Alin 30 pv hinta ennen kampanjaa 12,90 €


Kansikuva: Lataa painokelpoinen kansikuva
Kustantaja: Docendo
Julkaisuvuosi: 2021
Kieli: suomi
Tiedostoformaatti: MP3
Suojaustapa: Vesileima
Kesto: 7t 8m 0s
Tuoteryhmät: Äänikirjat
Kirjastoluokka: 78.16 Musiikkiteollisuus. Musiikkiteknologia
Avainsanat: 2010-luku, Suomi, elävä musiikki, esiintymiskeikat, genret, historia, kulttuuritapahtumat, levy-yhtiöt, musiikki, musiikkiala, musiikkikeikat, musiikkimarkkinat, musiikkiteollisuus, muusikot, muutos, populaarimusiikki, rockfestivaalit, suomirock, suoratoistopalvelut, tapahtumatuotanto, yhtyeet
E-kirja, 2021
EPUB
4,95 €

Musiikkibisneksen sisäpiiriläinen raottaa esirippua alan kipukohtiin ja kasvunpaikkoihin. Välähdyksiä suomirockin näköalapaikalta, yhteistyöstä Popedan, Yön, Eppu Normaalin ja lukuisten festivaalien, median sekä muiden alan toimijoiden kanssa.

Loppuunmyyty! on ajankuva 2000-luvun musiikkibisneksestä, kun toimiala koki tähänastisen olemassaolonsa suurimmat muutokset.

Musiikkibisneksen vaikuttaja Taija Holm avaa alan sisältä käsin, miten 2000-luvulla lähes kaikki mullistui: digitaalisuus kolkutteli ovella, uusia genrejä nousi valtavirtaan, bisnes ammattimaistui ja vanhat formaatit korvautuivat tilauspalveluilla. Portinvartijoiden roolit kaatuivat ja rajat ylittävä yhteistyö muiden toimialojen kanssa valtasi toimintakulttuurin.

Uusi vuosituhat oli kaupallistumisen, ketjuuntumisen, formaattibisneksen ja kansainvälistymisen aikaa. Musiikkibisnes joutui innovoimaan ja tulemaan ulos poterostaan. Vanhat tavat, tuotteet ja ansaintalogiikat eivät enää toimineet. Yleisö kulutti musiikkia, mutta eri tavoin kuin ennen. Sisällöntuottajat juoksivat teknisen kehityksen kanssa kilpaa.

Ytimessä säilyi kuitenkin musiikki ja sen tekijät.

Taija Holm (s. 1977) on viihdealan pr-, tiedotus-, management- sekä kiertue- ja tapahtumatuotannon ammattilainen ja ProPromotion Oy:n perustaja. Yrityksen asiakkaita ovat mm. Eppu Normaali, Katri Helena, Popeda, Jonne Aaron, Antti Railio, JP Leppäluoto, Kyösti Mäkimattila ja Juice Originals sekä lukuisat festivaalit Tammerfestistä Suomipop- ja Iskelmä-festivaaliin. Hänet on palkittu Musiikki & Median Industry Awardseissa viidesti Vuoden pr-/markkinointihenkilönä sekä valittu Tampereen kauppakamarin Matkailu- ja tapahtumavaliokunnan jäseneksi.


Katso myös