Digitaalinen asiakaskokemus — Menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa

Filenius, Marko
Nimeke: Digitaalinen asiakaskokemus — Menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa
Tekijät: Filenius, Marko (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789522911520
Tuotemuoto: Ladattava digitaalinen julkaisu
Saatavuus: Heti ladattavissa
Ilmestymispäivä: 30.4.2015
Hinta: 17,90 € (16,27 € alv 0 %)


Kansikuva: Lataa painokelpoinen kansikuva
Kustantaja: Docendo
Painos: 2015
Julkaisuvuosi: 2015
Kieli: suomi
Tiedostoformaatti: EPUB
Suojaustapa: Vesileima
Tuoteryhmät: eKirjat
Kirjastoluokka: 69.3 Markkinointi. Kauppa
Kovakantinen kirja, 2015

19,95 €

Liiketoiminta digitalisoituu toimialasta riippumatta. Samalla kilpailu kiristyy. Yritykset ja palvelut muistuttavat yhä enemmän toisiaan. Asiakkaiden on helppo vaihtaa toimittajaa tai ostopaikkaa, uskollisuus vähenee.

Asiakaskokemuksesta on tulossa olennainen kilpailutekijä, jota vielä harva yritys ymmärtää täysin hyödyntää. Asiakaskokemus kokonaisuutena ja erityisesti digitaalisissa kanavissa edellyttää yritykseltä uutta ajatusmallia, jossa asiakkaan tarpeen lisäksi ymmärretään ne olosuhteet, joissa asiakas ostopäätöksiään tekee. Käytännön toteutuksessa tulee lisäksi ymmärtää kunkin viestintäkanavan erityispiirteet ja olla kykyä johtaa tuotekehitystä vaativassa teknologiaympäristössä.

Kirja syventyy asiakaskokemuksen luomiseen eri näkökulmista. Lukuisten käytännön esimerkkien kautta valotetaan, miten asiakaskokemus muodostuu ja missä voidaan mennä vikaan.

Kirja on suunnattu yrityksen liiketoiminnan eri osaalueiden vastuuhenkilöille. Liiketoimintajohdolle se antaa kokonaiskuvan asiakaskokemuksen roolista liiketoiminnan menestyksessä ja kuinka se johtamisessa otetaan huomioon. Markkinoinnin parissa työskentelevälle kirja antaa lukuisia oivalluksia ymmärtää asiakasta paremmin. Tietotekniikan parissa toimiville kirja valaisee, kuinka palveluiden käyttäjät kokevat digitaaliset palvelut ja miten niitä voidaan kehittää asiakaslähtöisemmiksi.

Digitaalinen asiakaskokemus edellyttää johtamiselta kokonaisvaltaista näkemystä liiketoiminnasta, teknologioiden vaikutuksista ja asiakaskäyttäytymisen muutoksesta. Lopulta kyse ei kuitenkaan ole rakettitieteestä, eikä useinkaan vaadita jätti-investointeja. Oma liiketoiminta ja ennen kaikkea asiakas tulee nähdä uudella tavalla - kirja kertoo, miten tässä onnistutaan ja miten liiketoimintaa kehitetään monikanavaisessa toimintaympäristössä.